Saturday, August 2, 2014

1 Syawal menyeramkan ?

Okay kali ni aku nak update entry cerita pasal something yang jadi dekat kampung masa baraya aritu . Wait! baraya ? beraya dol . Okay berhari raya . Dah janji kan , so aku tunaikan sekarang . Sebelum tu nak habaq sekarang ni aku rasa lapar gila , ajet mood puasa lagi ke apa ? lapar gila kata kau . Nak makan tapi tatau nak makan apa . Ye maaf , bukan nak cerita pasal makan .. aku tahu lah .

Berbalik pada tajuk entry.. ouh baru perasan aku tak letak tajuk entry lagi . Jap lagi lahhh.. Wehh! mata tak payah nak melilau tengok tajuk entry , sambung baca citer aku ni je.. Hahaha . Macam mana nak start eh ? adehh.. senang citer macam ni lah , time malam 1 Syawal tu kan aku tido awal kan ? Diberitakan aku telah
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
D I   G A N G G U ~ ~ ~ ~ ~


Gambar Hiasan

Macam tak horror je ? ahhh.. peduli apa ! janji aku nak cerita apa yang jadi time tu terlaksana . Okay , alkisah malam tu aku tido lah awal.. sampai tak ingat pulak pukul berapa masa tu around 11pm kot.. aku punya port tido kat hall tingkat atas .. Aku bg korang imagine camne tempat aku tido tu okay ?

Hall tu empat segi sama yang mana setiap keliling tu ada tingkap yang banyak2 tu . Ruang tu ada 6 seat kerusi kayu , ada meja tamu ada lah perabot2 lama yang dh terbiar lama tak terurus aku rasa . Sebab setahun sekali aku balik tetap sama tempat dia . Hihi 

Gambar Hiasan

Lebih kurang macam gambar dekat atas tu , tapi suasana dia feel kampung.. dinding kayu.. pintu kayu , tingkap dia lebih dari 10 daun ! banyak tak ? Sebelum tu , time Maghrib aku mmg ingat aku yang tutup semua tingkap tu..elakkan nyamuk datang sedut darah2 orang kan..Cuma ada satu daun tingkap je tak tutup and satu kerusi menghadap ke tingkap tu sebab adik aku merokok malam tu. Dah tu dia main tinggal macam tu je !

Anak-anak teruna lain semua dekat bawah.. habiskan masa bersama melepak berborak ditemani asap berkepul-kepul.. Ahh , cerita orang lelaki.. Malas aku nak amik port. Ayah aku pun dah tido. Mak aku kat dapur dengan nenek aku . Kak Lin aku lepak dengan anak2 teruna sekalian lah kot. Aku je yang sepi sendirian mencari haluan sendiri . Ahhh , sadisnya .

Time nak tido tu , aku pun mencari lah toto kesayangan aku berwarna pinkish.. Merata aku cari dah jumpa prepare nak tido.. Yang ada kat situ , abg ipar aku Abg Zam yang dah bermimpi sampai ke Venus barangkali dekat atas kerusi . Port aku ? atas lantai yang beralaskan sehelai carpet baldu . Betul-betul bawah kipas angin berkuasa maksimum . Dah feel2 nak tido nih tetiba anak bongsu Kak Ana aku merengek rengek tak nak tido dalam bilik (bilik fav aku tido petang2tak ingat dulukala) punya lah kakak dengan maid aku pujuk dia tido dalam bilik tu dia mati-mati tak nak.. Kau tau dia cakap apa ?


Tak nak tido dalam bilik tu , ada HANTUuuuuuuuuuuuuuu !!


Gulp!
Ada hantu ? aku dah baring buat pekakkan telinga je.. Padahal aku memang tau kat bilik tu memang keras sebab tu aku dah malas nak stay or tido dekat bilik tu lagi . Gila kau , tido sampai tak ingat dunia dekat dalam tu .. memang sedap lah ada yang mendodoi aku kan . Wuuuuu ~ Then terpaksa lah dorang merelakan diri tido bersama aku dekat hall tu . Aku hujung sekali sebelah aku Kak Sumar (maid), Damia and kakak aku. Harap maklum toto hak mutlak aku no sharing2 ye.. Hihi.

Lepas je Damia cakap dia nampak hantu , kau rasa kau boleh tido ke ? Jangan nak tipu lahhhhhh... dalam kepala hotak engkorang mesti tengah fikir macam2 , mata dok terkebil-kebil tak pun buat2 pejam mata ! Kenyataannya aku sendiri macam tu . Haihhh.. apa yang aku kena ganggu tu ? Ingat tak tingkap yang aku kata tak tutup tu ? haaa... betul2 aku baring menghadap arah tingkap tu dalam jarak 50m .. Dalam kepala dah fikir macam2 dah.. tengah syok fikir tu bunyi cicak bersiul berselang dgn bunyi bising dekat atap.. Spoil gila !

Aku abaikan je bunyi tu . Baru je nak lelapkan mata tetiba lampu terpasang dengan sendirinya ! Apekah ?! siapa yang bukak ?! padahal suis semua atas kaki aku je , takkan ada tangan yang boleh nak memetik suis tanpa ada kelibat ? Kak Sumar ada tegur siapa yg bukak , aku buat2 tido dan abaikan . Sedar semula tengok dah gelap gulita . Sedar aku tu pun sebab aku rasa ada orang macam tengah tawaf sekeliling hall tu.. Aku kan tido kat lantai , so derap kaki orang berjalan tu memang rasa lah.. Aku beranikan diri celik mata lepas dah 3minit berlalu.. tapi , aku langsung tak nampak sesiapa pun melainkan tubuh badan kaku yang lena diulit mimpi indah.

Terakhir kalinya , bila aku diganggu lagi .. kali ni agak kasar cara dia mengusik.. Hmm , dah berani nak main sentuh2 aku ye.. Punya lah selamba dia tepuk peha aku.. Siapa yang tepuk ? waallahualam . Time ni jantung jangan cakap lahh macam mana rasanya .. rasa macam nak tercabut sebab bergegar bagaikan drifter nk habiskan lap terakihir . Aku beranikan diri jugak nk bukak mata , tapi dugaan dia mmg kuat bila aku langsung tak dapat nk bukak mata . Macam kena gam dari tengok apa yg jadi! Sedaya upaya aku cuba dpt jugak bukak , rasanya dah subuh kot so aku niatkan tido2 ayam je.. aku tengok toto aku dah berkongsi sampai 3 org.. Lantak lah.. kipas pun dah berhenti berpusing tingkap semua dah tertutup siap tarik langsir lagi..

Hujun pun turun dengan lebatnya..sampai tertido balik aku! sedar-sedar je tinggal aku sorang diri kat situ . Hampeh ! bangun bukan reti nak kejut aku sekali.. Stay dalam 10min mengulit detik akhir nikmat angin pagi tu baru aku bangkit g bersihkan diri. Dekat bawah dah riuh rendah dah dgn budak2 kecik.

Sampai dapur je mula lah kecoh pasal cerita masing-masing kena ganggu . Lahhhh.. aku ingatkan aku sorang je yang kena ! rupanya ramai jugak yang ada cerita di ganggu masing-masing . So , no wonder lah lepas ni kalau balik raya tahun depan tido ramai2.. kihkihkih .

Sekian .



No comments:

Post a Comment