Saturday, August 2, 2014

Aidilfitri 2014

Diam tak diam sekejap je sebulan puasa kan ? Raya pun dah seminggu ni .. haa , nampak tak dia punya lemau nak update entry tu macam mana ghupenyer ? haishh.. kalau dah bulan puasa pun takde cerita ni kan lagi raya . Raya pun tahun ni macam takde feel raya . Yelaa , umur pun dah semakin meningkat . Mana nak feel raya dulu-dulu masa time masih kecik.. duit raya sekarang pun dah makin kecik je rasanya . HAHAHA!

Wehh , umur macam aku ni pun still dapat duit raya tau ! haa.. ingat apa ? well..tu lah function dia berbadan kecik molek macam aku nih.. laju je orang hulur aku duit raya tau . Kihkihkih . Tahun ni punya raya macam tahun lepas , balik kampung belah mak aku dekat Muar .. memang dari aku kecik dah beraya kat sana je. Al maklum lah , orang tua belah ayah aku dah lama meninggal.. dapat merasa beraya keluarga belah mak aku pun dah cukup meriah.. Bertolak balik kampung time 1 Syawal , so jalan tak berapa nak sesak sangat.. 3 jam perjalanan finally sampai lah ke teratak nenda yang dirindui..

Woiii...banyaknye kereta kat halaman rumah!! masuk dalam lagi berpinar-pinar je mata tengok ramai sangat orang yang bertandang.. Panas terik pulak tu! Nak habaq , time tu boleh pulak celah peha melecet . Sedih siot! Itu lahh padah orang gemok yang malas exercise tu makan dia . Okay , orang yang ramai dalam rumah tu aku men terjah salam je padahal tak kenal puns . Errr , sorry lah .. sedara jauh kot tak pernah nak kenal . Kihkihkih .

Tema baju tahun ni colour PURPLE . Memang musim beraya kaler baju kena sama ke ? mana tak , aku tengok cousin aku pun colour purple.. member2 aku pun colour sama.. Kak Lin aku sekeluarga pun tema purple! Aisehmannnnnnnn... dah macam Boria Pulau Pinang pulak dah. Never mind lah . 

Rutin aku tiap tahun (rasanya) , lepas melantak je borak2 ngan sedara sepupu sepapat yang ada blah naik tingkat atas .. (tingkat atas ni mmg port baik nk melepak , coverage pun okay . Org tua mmg malas nk mendaki tangga tu sebab takde sape nak kacau) hikhikhik. Tengok anak2 teruna mak ngah aku dgn anak teruna mak aku dah amik port masing2 , aku pun apa lagi . Landing timeeeeeeeeee !

Sampai ke petang , dok stay kat atas je . Ada lah sekali sekala mak n ayah aku stay kat atas berborak pasal kisah hidup dorang dulu-dulu.. Sedih bak hangggg ! Jalan-jalan keliling rumah makan manggis n rambutan..pehhh heaven rasanya main petik2 then masuk mulut . Heee ~ Nak dekat Maghrib , datang idea gila rajin aku dgn Kak Lin mengemas anjung depan.. Aku ? tukang timba angkat air je.. senaman petang katanyaa . Dah siap , mandi ! Busuk masam woii dari siang ke petang pakai baju kurung tak bertukar.. hiks :p

Baru aku perasan.. selalu balik je kampung petang2 aku tido disebabkan dalam kereta aku dah melantak tido jadi malam aku tido awal.. Ehh? awalnya aku tido.. ahh.. lantak lah ! takde apa nak buat . Bosan kot , handphone pun rosak.. line takde . Tido jelaa.. Nak bagitau ni , masa kat kampung raya aritu kan... time tido kannn.. ada something happened ! Nak tau apa , tunggu entry lepas ni .

Tengah hari esoknya , lepas masak2 gerak balik Jb.. sempat singgah rumah Tok Man aku yang besar gedabak nun.. singgah rumah pakcik aku , makan2 lagi.. omai.. sehari raya dah mcm2 makannya.. Teruk benow.. Pulang lah kita ke pangkal jalan ye...


Belanja gambar raya sikit :*


Selamat Hari Raya Aidilfitri , Maaf Zahir Batin



No comments:

Post a Comment