Sunday, July 6, 2014

Cantik molek pun kena tinggal ..

Cakkk !

Haa.. arini gila awal aku update entry .. selalu dah petang-petang baru nak menaip . Mood aku high arini kot , lincah je nak ketuk keyboard . Hihi . Mood dah cantik lagi dapat pujian dari yang tersayang , pehhh.. rasa dia melantun lantun je punggung duduk kat kerusi sebab kembang kuncup . Kah..kah..kah !

" I nampak u lain lah sekarang , nampak makin comel sangat"

Zupppp.. kencang teruk jantung aku berdegup! Amik kau.. dah lama tak kena puji kan , sekali kena puji sampai kena perli lagi .

"Elehhh , blushing lah tu"

Woii ! kau dah puji aku melambung mau aku tak blushing ! Ehh . Kejap , tapi kan nape tetiba dia nak puji aku ni ? ni mesti ada pape tak kena ni. Bila tanya cakap takde pape , pujian tu memang betul dari dia . Ni yang buat aku curious semacam je.. kalau memuji ni mesti ada yang tak kena ni kan . Hmm , kena cari tahu secepat mungkin ni . Hahaha .


-----------------------------------------------------

Nak tau kenapa tajuk entry aku macam tu ?


Cantik kan . Biasa je ? pada aku this girl look pretty and natural beauty . Tak perlu make up tebal tebal semata-mata nak nampak cantik dekat umum . Dah lah bazir masa , kena salah make up terlajak jadi hantu tak bertauliah kang . Aku belanja lagi satu awek cun punya gambar ,


Tengok awek ni mesti ramai gegirl yang kenal kan ? Hana Tajima . Hijabster modelling . Cantik , anggun , lawa .. etc lah ! Kaki dia panjang kut . Cantik je semua baju yang dia pakai . Kalau lah aku cantik dan tinggi macam dia . Ouhh.. heaven nya rasa .

Motif ? alaaa.. intro laa sikit pasal cantik . Motif entry ni sebab aku terperasan semalam member aku update dekat status Fb meroyan bagai .. gambar Boyfriend dia dengan someone else . Whattttttt ???! Biar betik ? dorang dah break ke ? Nak scroll the old status dia tak berkesempatan sebab Jad yang handle mouse masa tu . Then lupa macam tu je .

Pagi tadi lepas sahur nak tunggu matahari naik sempat aku baca status baru member aku tu . Status meroyan lagi ! terus teringat pasal semalam punya cerita aku buka lah profile dia . Unexpected bila baca semua status dia berbaur mcm marah n paan . Uhh.. kesian sangat sebab dia dah break ngan Bf dia . Kawan punya lah lama , bercinta bagai nak rak tapi hujung2 ending macam tu je .




Honestly aku cakap , she's prettiest girl and also the perfect one untuk dijadikan seorang girlfriend and wife .. tapi kenapa bila dah cantik molek pun masih kena tinggal ? apa sebenarnya yang lelaki nak ? Nak cari yang lagi cantik ke ? Oh maii.. kalau muka macam hot stuff takpe lah jugak .. Haishh.. tak faham aku lah .

Kalau yang cantik , perfect macam member aku tu pun kena tinggal .. apa nasib aku yang kemetot , comot , gemuk dan takde ciri-ciri cantik langsung ni ? mungkinkah Jad akan buat macam Bf member aku tu ? Sampai mana kesetiaan yang mampu Jad bagi pada aku ? 1 tahun ? 5 tahun ? 10 tahun ? seumur hidup ? atau... mungkin ke akan berakhir tanpa diduga ?

Ya Allah , terasa kerdilnya diri aku bila kenangkan semua tu . Syukur lah aku diberi pasangan sebaik Jad .. Alhamdulilah buat masa ni belum ada masalah besar yang jadi antara aku ngan dia .. if gaduh tu memang normal lah..sampai break bagai? Asam garam kehidupan wehh.. mana ada orang yang perfect dekat dunia ni . Syukur lah masih ada orang yang sayangkan aku. Amin.




No comments:

Post a Comment