Monday, August 11, 2014

Hari Malang | Bad Day

Korang pernah tak alami situasi satu hari tak mandi ? badan melekit , busuk , berpeluh . Err , mesti belengas ! Huh . Tak payah nak cakap lebih-lebih la kan.. confirm rasa tak selesa langsung nk buat kerja apa pun ! Bila nak berinteraksi dgn orang sekeliling pun rasa mcm kecik besar kecik besaw je . Kalau boleh nk bercakap dgn org tu 50m jauhnya . Yelaa , dapat mulut berbau plus badan berbau lagi . Omaigod .

Upss .

Dah terlebih bebel aku . Mana tak nya , memang tu apa yg aku alami sekarang . Woii , citer sini abis sini jelaa eh . Malu wehh . Rasa mcm nak sembunyikan diri je dari orang tau aku tak mandi pagi . Grr ! Sedih doh .. aku rasa hari ni hari malang aku . Nak tau ?

Hari ni .. Aku lambat pergi kerja .

Punyalah sodap aku membuta sampai tak ingat dunia . Ini kerana , wow . Bahasa Melayu aku baku gitu -.- okay . Stop it. Ni sebab aku period lah , melantak tido sampai terlajak .. selalunya Subuh tu aku dah bangun mandi , solat.. lepas tu buat breakfast sementara tunggu ayah aku balik dari pasar . Dapat pulak hari ni ayah aku tak meniaga..memang melantak tido jelaa . Tengah sedap menikmati tido bersulam mimpi tu terus terjaga aku dari tido dan terfikir .. 

"ada kang aku lambat pegy keje ni , tengok macam dah siang je"

cari handphone tengok jam 8.32 am ! gosh. Lintang pukang aku bersiap . Sarung seluar ngan baju yg aku nampak . Cuci muka . Pakai shawl . Ahh , pin tanggal lah pulak ! S**l . Time rushing ni ada je benda nk jadi .. Damn. Rumah sunyi je..mak aku kat dapur memasak agaknya. Keluar gopoh-gapah , sarung kasut terus pecut pegy kedai. Mandi ? kau abaikan jelaa .




Hari ni.. Aku tak mandi pagi .

Bila kita dah kelam kelibut , memang confirm lah berpeluh kan ? huh. Dah lah tak mandi , berpeluh masam melekit .. kena jalan kaki lagi , kena hadap terik matahari lagi . Haa , redha jelaa kau . Sampai-sampai kedai je punch card then pegy toilet bersama bag Doraemon aku. Jad panggil aku pun buat bodoh je . Shhhh .. kat toilet aku mampu basahkan badan aku je , alaa .. buat ada2 jelaa.. Towel takde! nasib lah. Sapu sikit lotion , letak sikit deoderant celah tiak  , tepek sikit bedak , oles sikit lipstik .. Okay , done! hurmm.. bau masam peluh tu tetap ada . Huargh !!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Petang . 3.45pm

Kononnya nak balik rumah mandi-manda , berwagian bagai.. Hampeh !

Penat je aku balik jalan kaki dari kedai kerumah .. sampai-sampai je tengok pintu grill berkunci! Damn shit. Selalu takde pulak nak lock bagai , pasaipa hari ni nk kunci nih! Grr.. dah lah kunci aku lupa letak mana . Mak aku ni nak pedajal aku ke hape? Pagi td biar aku tidur sampai lambat pegy keje la ni nak kunci rumah bagai.. Sebelum ni kemain tinggal je rumah tak berkunci.. spoil betul .

Menapak ke kedai dah bertambah peluh kat badan aku nih.. Malang wehh malang .. Dah lah lapar tahap gaban , nak kurus sgt punya pasal . 2 biji kapsul jamu aku telan pagi td.. Ni dah krukk..krukk.. perut aku berkaraoke mintak makan.. Sabar boleh tak? aku tau la lapar.. aku yg rasa sakitnya tau..

Sampai la ni menaip dalam keadaan lapar teruk . Tunggu sat , jap lagi aku mintak air panas kat sebelah beli hot dog kat pasaraya hang melantak puas-puas . Nak sangat diet cara Atkins kan.. Kita tengok berjaya ke tak xD

Nanti aku cerita pasal diet Atkins for next entry k . Baru 2 hari start nih.. Hihihi.



No comments:

Post a Comment