Monday, June 23, 2014

Terpaku didalam sedar

Haa , amacam ? aku muncul balik kan . Dah janji kenalah tepati , macam kita dah janji dengan sesorang selagi mampu untuk ditepati so lakukan lah semampunya janji tu kan.

Today , entry aku serba sikit rasa feeling feeling sedih lah.. well , buat masa sekarang ni aku ada rasa sikit tak senang . Apa je kerja aku buat mcm serba tak kena.. All of it sebab ayah my kesayangan tengah sakit tenat. Even dia bukan ayah kandung aku , insyallah ada jodoh dia bakal jadi ayah aku juga someday . Insyallah. As a girlfriend , of course lah aku sedih bila tengok boyfie aku sedih.. selama ni aku tau citer ayah dia sakit je tak pernah lagi aku tgok keadaan dia. For the first time semalam baru aku dapat pergi melawat ayah dia . Azri , Yan n Daus pun ada sekali . 

Dan ! untuk pertama kalinya jugak lah...

Aku meet ayah dan mama dia before this dapat tengok gambar je . Bila dah face to face baru aku tahu mama dia mmg sporting macam apa dia cakap . Keluar je dari ward ayah dia aku starting "shake hand" dengan mama dia then Yan.. time bersalam dengan mama dia tu lah aku rasa terpaku habis bila aku kenalkan diri aku . Immediately ! mama dia terus peluk n cium pipi aku.. Ya Allah , masa tu rasa nak gugur je airmata aku bila dapat penerimaan yg baik dari seorang ibu . Aku ngan mak aku pun takde mcm tu , *correctly aku yang ego sgt tak nak manja manja dgn mak aku.

Waktu melawat cuma 2 orang je yang boleh masuk . Dalam ward ada abg tiri Jad . Aku ni dah la tak biasa ngan family dia lg so terpaksa lah Jad follow aku ngan Yan masuk ward .

p/s : Lupa nak bagitaw ayah Jad ni sakit cancer usus now this , jantung dia ada complication . Half of his heart doesn't work.  

So time masuk ward tu Yan berhenti depan cermin bilik je dia kata tak nak masuk , aku cakap lah masuk je nanti Jad marah aku pulak kang (>.<") Tengok keadaan ayah dia terbaring dengan perut yang membesar cukup buat aku terfikir macam mana lah kalau keadaan tu dekat aku.. Harapkan dengan segala machine yang ada untuk terus breathing . Ya Allah , aku betul tak boleh tahan menangis bila ayah dia mengerang tarik nafas .. tangan Yan dah habis genggam aku pegang terus Yan tarik aku keluar dari ward . Airmata jangan cakap , dah habis lencun tudung dgn lengan baju aku.

Dah lepas sorang2 tengok keadaan ayah Jad , we all turun lepak kat bawah . Lelaki "sejati" dengan rokok berpisah tiada . Masa ni mmg aku dah tak boleh nak marah dia lagi , kalau rokok tu boleh buat dia tenang go on. Aku sendiri tak berada kat dlm kasut dia aku tak boleh nak bebel terus dekat dia . Buat tambah kusut kepala dia nak buat apa kan? Takpe lah sayang...



Dekat nak maghrib Yan , Azri n Daus gerak cari port makan..kesian kawan aku Yan berpuasa pulak.. Aku? tertinggal lah dgn Jad sebab aku dtg pun dgn dia so balik pun kena lah dgn dia. Naik atas balik pinjam phone mama dia sbb aku takde hp nak call mak aku. Sementara mama dia fikir nak makan apa . Dari semalam mama dia tak makan , tu aku suh Jad belikan mama dia makanan. Turun balik cari kedai dekat area2 Mount Austin uhh mmg susah nak cari kedai makan Melayu pusing punya pusing bedal mana yang nampak je. Kusut gila aku tengok boyfie aku ni , dengan mata bengkak tak tidur berhari-hari drive kereta pun dah mcm apa . Senang citer tak focus langsung. Simpang jalan , kedai nak pergi semua terbabas kalau lah aku berani nak drive dah lama aku drive ! haihh.. tak guna betul gf mcm aku ni.

Dah lepas hantar makanan utk mama dia , makcik dia pun nak balik. Mintak tolong tunjuk jalan keluar dari hospital so aku ngan Jad pun kena balik gak sebab mama dia dh sound suh hantar aku balik . Dah lewat malam kan . Alhamdulilah , aku bersyukur sangat sebab dapat kenal dengan Jad . Mama dia and makcik-makcik dia semua layan aku dengan baik .. jumpa je aku terus peluk cium aku .. terharu gila rasanya . Thank you so much Jad Danial , kalau betul kau jodoh yang ditakdirkan utk aku mmg selamanya utk kau. Insyallah .


#PrayforUncleIsmail . #PrayForJadHappiness #PrayforAMiracle

No comments:

Post a Comment