Wednesday, June 25, 2014

Al-Fatihah Uncle Ismail , I love you .



Al - Fatihah .


Assalamualaikum , pertamanya bagi sesapa yang kenal dgn Mohd Jad Danial ayah dia dah meninggal lewat tengah petang semalam dalam waktu , 4 lebih . Arwah uncle Ismail bin Yussuf selamat dimandikan dan dikebumikan di perkuburan Islam Cahaya Masai lebih kurang pukul 10 malam. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman . Amin .


--------------------------------------------------------------------------

Petang semalam , aku kerja macam biasa . Perasaan hati aku yang tak tenang mula rasa hilang , mungkin itulah petanda ayah Jad meninggal smlm . Kalau Azri tak datang bagitau aku tentang kematian ayah dia , tak tau lah nak jadi apa . Thanks to him.

Useless .

Tak melampau kalau orang nak kata aku girlfriend Jad yang useless . Ayah dia meninggal aku sendiri tak dapat tau , orang lain yang bagitau . Sampaikan aku kata orang tu bergurau tak kena tempat . At last lepas tunjuk bukti baru aku rushing call Jad , dalam waiting calling dia airmata aku laju je turun . Dengar je call aku berjawab bertambah-tambah sayu hati aku dengar Jad menangis dalam call . Dia dah tak mampu nak kata pape , aku suruh dia tunggu aku sampai .

Aku terpaksa tumpang naik motor dgn Rasyid . Sementara tu , aku kat kedai dah mcm orang gila .. tak senang duduk , tangan aku menggigil , airmata aku tak nak berhenti keluar .. aku dalam harapan nak cari orang yang boleh ganti aku kerja . Time susah terdesak macam ni lah orang yang boleh diharap semua takde! Aku dah sedih plus geram time tu . Call Dew mintak tolong aku emergency nk suruh budak jaga kena maki . Terus senyap aku . Last minute , Abg Mok burger sebelah balik dari beli barang . Aku dah terduduk depan dia mintak tolong tolong cover aku . Nasib aku baik , terus aku ngan Rasyid rushing pergi hospital.



Sampai hospital , arwah dah ditempatkan dekat forensik utk diuruskan jenazah dia . Sampai sampai aku tengok baju Jad dah habis lencun. Time ni aku dah berhenti menangis , tak nak dia nampak kesedihan aku. After bersalam dgn mama Jad baru aku dpt jumpa dgn Kak long and keluarga mak tiri dia. Duduk dekat forensik almost half and one hour . 

Sedih tengok muka Jad yang sayu lepas mandikan ayah dia. Aku tahu dia cuba berlakon kuat dan tak menangis depan aku. Tapi aku tau sebenarnya dia menangis dekat sebelah dinding belakang tempat aku duduk. Settle semua hal dekat forensik , semua rushing balik sebab nak uruskan tahlil jenazah dkt rumah mak tiri Jad.

Balik tu aku naik kereta dgn Jad , mama n along dia . Aku dgn dia kat seat belakang . Aku dapat bau wangian kapur barus , dia genggam tangan aku . Ayat yg sama dia ulang macam hari tu ;

" Ahad ni dah start puasa , puasa pertama tanpa ayah . Raya tanpa ayah"

Hati aku dah nak pecah sebab menahan nangis . Terus aku pandang keluar tingkap . Aku tak dapat tahan perasaan mcm mana kalau aku kat tempat dia sekarang ni . Ya Allah , kuatkan lah hati dia . Lepas hantar mama Jad dkt rumah mak tiri dia we all rushing balik tukar baju . Aku sempat drop dekat kedai kejap , sementara waktu kerja aku belum abis . Settle kerja rushing balik rumah siap-siap .

Malangnya , bila aku tak dapat nak ikut sama-sama masa majlis tahlil dan kebumi ayah dia . Patah kaki bila takde sape nk tolong hantar aku , Jad tak sempat nak amik aku sebab rushing . I'm so sorry sayang , I admit I'm useless ! I takde time u perlukan I .. hope so , kawan-kawan u mampu nak tenangkan hati u.

Syukur sangat2 pada Azri , Rasyid , Epul dgn Jack dapat sama sama kebumikan arwah . Syukur sangat sebab dia ada kawan kawan yang sanggup bantu dia dalam keadaan sekarang ni . Thanks buat korang yang support dia .




No comments:

Post a Comment