Thursday, June 26, 2014

Tahlil Arwah

Alhamdulilah .

Finally , dapat jugak aku pergi kenduri tahlil arwah uncle Ismail even semalamnya aku tak dapat pergi so semalam , balik kerja rushing siap-siap . Ontheway balik dari kerja aku dapat call dari number yang tak aku ingat.

--------------------------------------------------

*Semalam petang aku sempat pergi beli number baru . Cari number dekat² dengan number Jad . Abg mok punya idea la ni. Hihihi . Well , memang dapat hampir sama . 012 706***1 number Jad 017 706 ***7 . See , nampak tak similarity dia? kihkihkih. 

--------------------------------------------------
Okay , back to the top . Beriye aku pick up call rupanya Jad yang call guna num mama dia lah.. Dia tanya aku nak ikut dia pegy tahlil dekat step mom dia tak . Aku ni dah lah jalan kaki dengan wedges , boleh tahan sesak nafas aku dibuatnya bercakap sambil berjalan . Nak double confirm aku suruh dia wechat aku je sementara aku mandi , solat maghrib and siap-siap .

Punya lah aku kelam kelibut bersiap , jap lagi pergi lambat jugak . Hampeh betul . Takpe lah , dapat aku tarik nafas sekejap n lepak bawah air cond dekat dalam kedai . Hiks! Ingatkan dapat lah dia nak jual phone samsung young aku tu buat bayar charge repair phone Z10 dia. Kecewa bila tak dapat jual . Aku nak je tolong , tapi... Takpe! nanti aku tolong bayar untuk dia jugak .. tau lah aku nk buat mcm mana . Lepas tak dpt nk jual henpon tu terus gerak rumah step mom dia dekat Sierra Perdana .

Lalu highway EDL pun aku rasa dedor bila naik motor malam-malam. Mau tak kecut jantung aku dia bawak laju laju kau . Sampai depan rumah ingatkan majlis dah selesai , tau-tau lepas Isyak baru start. Segan nak masuk punya pasal terpaksa call mama dia keluar dari rumah . After salam-salam dgn mama , step mom and sedara mara tunggu ahli masjid sampai , bacaan yassin and tahlil untuk arwah , makan2 then balik .



Dekat pukul 11 baru nak balik , haaa.. satu hal lagi sebab aku kena balik ikut mama dia. Mama dia nak hantar aku naik kereta . huarghh! terpaksa lah aku ikut je kan . Jad , this is your day next time will be mine! kau tunggu masa kau nanti. Hantar sampai depan rumah lagi tau , aku tunjuk teratak buruk aku dekat mama Jad. Mama dia kata " jgn cakap macam tu lah.. orang Taman Mawar ni kaya-kaya tau" . Takde maknanya lah Aunt .. kalau kaya pun ayah aku je. Hikhiks.

Selesai sudah semua kan . So , takde lah aku rasa terkilan sangat sebab aku masih mampu nk ikut sama dalam tahlil utk arwah ayah Jad . Alhamdulilah . At least , rasa USELESS GIRLFRIEND yang mcm org campak dekat aku dah takde . Hope lah .




No comments:

Post a Comment