Monday, April 1, 2013

One fine day , I will let him go

Pepagi hari Isnin ni macam biasa laa , tugas mengelap pc mmg wajib serasa aku sejak masuk tahun baru ni . Hikhik . Dulu aku ada sometime skip , malas nak buat kan . No one willing to clean up a too much pc in one day lol ! Taraaaa ~ aku one of them kot . Sifat pemalas tu mmg tak boleh nak kikis .

Bestnya buat kerja ramai² kan , sorang jaga kaunter sorang mengelap pc sorang lap cermin . Eh , nampak bersih sikit la ! hahaha . Dah siap semua baru aku dok on pc satu , online fb twitter n game bagai immediately ada orang chat aku . Siapa orang tu biarlah rahsia . Dia mmg caring pasal aku , tapi aku anggap dia mcm abang² je tak lebih pun , while dia pun member abg² aku gak .

He asked me , what would I get if  HE married with someone else while at the same time HE was with me?

Oh gosh ! soalan cepumas ..but..but dun worry sebab aku ada jawapan dia . 

Jawapan aku simple je , is enough I'm giving my sincere LOVE for him , aku tau one fine day I will lose him . Hanya takdir will determine everything , apa pun jadi aku terima je . I am also ready to lose it later . (^_^)

Then , dia tanya lagi . Kenapa sanggup korbankan semua untuk sesuatu yang kita tahu ia tak mungkin jadi milik kita .

Tuhan tu Maha adil , dia ciptakan setiap umatnya dengan setiap qada dan qadar .He the only ONE who know what is the best for his people . So as his people , we are only able to plan everything tapi yang menentukan semuanya hanya Dia ..bukan nak cakap banyak , tapi mak aku selalu pesan biarlah orang buat jahat pada kita sekalipun tapi kita jangan buat jahat sekali . If kita buat jahat jugak tak ke kita sama level dengan dorang ? so , dekat sini biarlah apa nak jadi org nk judge aku mcm² ke apa i've my own way , my own life ! suka hati aku laa nak buat keputusan macam mana sekalipun . Sekali Allah berkehendakan sesuatu , ia tetap akan jadi milik kita jugak . Tak perlu risau utk semua tu .

I realized during this day i've been with him , he never ever be honest with me . I have my own principle , tak suka amik tau pasal someone yg boleh mendtgkan mslh . For what ? kalau kita yakin dia milik kita , tak perlu susah payah utk pertahankan dia . Allah tu lebih mengetahui .Kalau dia bukan milik kita , terima je dgn redha sbb Allah juga dh tetapkan someone else utk kita . I have told him before when I love someone I will love that person only , instead ! he betrayed me for the trust I gave .Aku nak dia tahu , aku mmg sayangkan dia . Sayang yg ikhlas org cakap ikhlas tu bukan dgn kata-kata tapi perbuatan . Kalau dia hargai sayang yg aku bg tu dh cukup baik . Biar tuhan je tahu apa isi hati aku . :)

Aku tahu , one fine day nanti aku kena lepaskan dia juga . Time tu aku redha je , aku terima semuanya . Nak fikirkan apa yg berlaku akan dtg tak salah kalau kita bersedia dari sekarang . Aku boleh doa kebahagian dia je sekarang ni . 

 Makin hari makin sayang . #Second chance .


No comments:

Post a Comment