Tuesday, April 2, 2013

Back to old

Back to old , yeah maybe .. the old stories , the old life . After this , jadi SINGLE ladies as usually hidup macam biasa .. keluar hang dengan bestie , makan , lepak , watching movie . Yeah ! aku kena buat n biasakan tu semua sendiri . Hahaha .




See..see , makan ! makan ! makan ! sekarang time utk menggemukan badan yg sedia ada . Semalam after balik keje terus rushing pegy Today's  mart punya food court , Abg Burn baru bukan branch burger dia kat situ . Tapi damn sebab aku tak boleh nk makan ! dalam pantang kan , terpaksa laa tahan air liur je .. tapi aku ada rasa sikit mushroom goreng atas burger dia tuh , uhh sedap! 

eh , sebelum rushing tu ada insiden yg tak diigini berlaku . Kenapa eh tiap kali keluar ngan Yan n Azri mcm suwey je , mesti ada benda tak best jadi . Azri naik angin sampai Yan lepaskan semua hujan airmata dia dekat bahu aku . What The....? Okay , aku pujuk Yan suh senyap sbb dh maghrib time tu sebaliknya makin menjadi-jadi pulak nangis dia . Ahh sudah (-.-") then aku biarkan jelaa . Sampai tempat makan , Abg Naz suh aku keluar n biarkan Azri pujuk Yan while aku ngan dia pegy food court dulu .

Tengah menunggu aksi pujuk memujuk antara Yan ngan Azri , aku ngan Abg Naz sedap menikmati milo ais n air longan . Time tu laa abg Naz memulakan mukadimmah bagai . Aku cakap kat dia Yan kuat nangis sekarang . Hmm , sayang kan .. kalau ada masalah sikit mesti ada terasa hati then bila dah tak tahan lepaskan dengan menangis . Lumrah seorang PEREMPUAN !

Aku beitahu abg Naz , aku dah lama tak menangis sbb lelaki . Last aku ingat masa dengan Senget dulu .. tapi tak lah seteruk dan sesakit masa dengan si Gila . Kalau diikutkan keadaan aku skrg ni , tiap hari aku nak menangis . Abg Naz terus je cakap , 

"Tak payah menangis dik ! Buat ape nak bazir airmata ? , pandang depan je terus abaikan apa yang jadi" 

time tu dia punya bukak story tak payah cerita laa tak muat nak diisi dalam ni kang . Hehe .

So moral of this time , aku amik kata-kata abg Naz tu utk dijadikan semangat aku teruskan hidup ni . Tak mati kalau hidup tanpa seorang lelaki sekarang ni , apa yang penting bahagiakan parent aku lagi penting sekarang . Aku tak hidup sorang diri , aku masih ada mak ayah , family , kawan² n supporter yang selalu serap semangat dekat aku . Insyallah , ada jodoh utk aku nanti . Amin .

No comments:

Post a Comment