Tuesday, May 3, 2011

Lawak Lucah atau Lucu ?

Seorang guru,Cikgu Laila menghadapi masalah dengan salah seorang muridnya,Dani.
Lalu cikgu tersebut bertanya kepada murid tersebut : " Apa sebenarnya masalah awk Dani ? "

Si Dani pun menjawab " Saya terlalu pandai utk berada di Darjah 4 cikgu,kakak saya menduduki UPSR namun saya lagi cerdik dari dia,seharusnya saya berada di tempat yang sama! "

Cikgu itu tak dpt menahan marah,lantas membawa Dani berjumpa dengan Pengetua sekolah.Setelah mendengar penerangan dari Cikgu Laila tentang masalah Dani,beliau bersetuju memberikan Dani ujian sekiranya dia gagal dia akan kekal di darjah 4.Dani juga bersetuju utk menjawab ujian tersebut.

Pengetua : Berapa 3 x 3 ?

Dani : 9

Pengetua : Berapa 6 x 6 ?

Dani : 36

Si Pengetua terus bertanya pada Dani soalan-soalan berdasarkan tahap pencapaian budak² UPSR.Dani mampu menjawab tiap soalan yang diberikan.Lalu Pengetua pun berkata pada Cikgu Laila "Saya rasa murid ni patut berada di darjah 6".Cikgu Laila hanya mengangguk.

Tiba-tiba..Cikgu Laila berkata "Saya ada beberapa soalan utk menguji Dani,boleh ta saya ajukan pada Dani ? "

si Pengetua dan Dani bersetuju.

Cikgu Laila : Baiklah,apa yang lembu ada 4 di badan,tapi saya cuma ada 2 ?

Dani : (berfikir)  Kaki.

Cikgu Laila : Apa yang ada di dalam seluar kamu tidak ada di seluar saya ?

Dani : Saku.

Cikgu Laila : Apa yang bermula dgn huruf "K" dan berakhir dengan huruf "A",ianya berbulu,berbentuk oval,nyaman dan mempunyai lapisan nipis keputihan ?

Dani : Kelapa.

Cikgu Laila : Apakah yang masuk keras berwarna "pink" ,bila keluar lembik dan melekit ?

Mata Pengetua terbuka luas,dan sebelum sempat dia menahan Dani sudah mendahului menjawab..

Dani : Gula-gula getah warna "pink".

Cikgu Laila : Apa yang mereka lakukan,lelaki secara berdiri perempuan secara duduk dan anjing secara tiga kaki ?

Mata Pengetua terus terbeliak,tanpa sempat dia menjawab Dani sudah menjawab dahulu.

Dani : Bersalaman.

Cikgu Laila : Baik,sekarang saya ajukan soalan berbentuk siapakah saya,Ok ?

Dani : Baik,cikgu.

Cikgu Laila : Awak memasukkan batang kedalam saya,awk mengikat saya supaya saya berdiri.Saya kebasahan dulu sebelum awk..

Pengetua merasa keresahan deangan soalan Cikgu Laila..

Dani : Khemah.

Cikgu Laila : Jari memasukkan saya,dia menggesel-gesel bila teringatkan saya.Lelaki idaman akan mendapatkan saya dulu.

Pengetua terus merasa resah dan tidak selesa dengan duduknya.

Dani : Cincin perkahwinan.

Cikgu Laila : Saya ada bermacam-macam saiz.Bila saya sakit saya akan meleleh.Bila saya keluar,banyak tisu yang di gunakan.Bila awk hembuskan saya,saya akan berasa lega.

Sekali lagi Pengetua resah dengan soalan Cikgu Laila,dia ingin membantah,tapi Dani sudah mendahuluinya dahulu.

Dani : Hidung.

Cikgu Laila : Saya batang yang keras,hujung saya tajam.Saya akan masuk dengan lajunya.

Dani : Anak panah.

Cikgu Laila : Sekarang saya akan ajukan soalan bahasa inggeris,ok?

Dani : Ok.

Cikgu Laila : What word start with a  "F" and end with "K" that means lot of heat and excitement ?

Dani : Firetruck.

Cikgu Laila : What word start with a "F" and end with "K" and if u  don't get it,u have to use ur hand.

Dani : Fork

Cikgu Laila : What is it that all men have one of. It's longer on some men than one other,the pope does not use his,and a man gives it to his wife after they are married ?

Dani : Surname.

Cikgu Laila : What part of man,has no bone but has muscle ,lots of vein and love pumping ?

Dani : Heart.

Pengetua menghembuskan nafas leganya bila mendengar jawapan yang diberikan Dani.Lantas beliau berkata "Baik hantar budak ni ke Universiti  terus,jawapan yang saya fikirkan semua salah.."

p/s : Jika jawapan korunk semua salah,maka pemikiran korunk tu sama dengan Pengetua yang otak kuning itu..HAHAHAHA :p




No comments:

Post a Comment