Thursday, May 5, 2011

Andainya lelaki tu tahu. . . . .

Bila s0rang p0mpUan jatuh cinta,lelaki itu taksemestinya punya segalanya tapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..bila se0rg p0mpuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah,tapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..Apabila seorang p0mpuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Teng0k je pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..bila p0mpuan bercakap banyak, diatak pernah bermaksud untuk membuat k0rang rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..bila p0mpuan berkata dia mahu k0rang berubah, itu bukan bermakna dia tak mahu menerima k0rang seadanya, tetapi dia mahu menjadikan k0rang lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan k0rang gak ..

Andai lelaki tahu..Apabila p0mpuan cemburu dan tak percayakan k0rang, bukan bermakna dia tak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan k0rang dan masih mengangap k0rang budak kecik yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, k0rang akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri kewanitaannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk k0rang.

Andai lelaki tahu..Apabila p0mpuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat d0rang rasa dihargai.




Andai lelaki tahu..Apabila p0mpuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..Apabila p0mpuan kata dia rindu kat k0rang, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..Apabila pompuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji k0rang. Dia nak melihat sejauh mana k0rang sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang k0ranglah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan k0rang, percayalah, walaupun p0mpuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tapi dalam hatinya, k0rang tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..Apabila p0mpuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia nak teng0k sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati p0mpuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..Apabila p0mpuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”,
 
dia tidak bermaksud menyuruh k0rang pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari korang semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai k0rang. Pompuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi k0rang dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri k0rang.

Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Pompuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya p0mpuan itu nampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang b0leh menggoncang dunia dan mungkin b0leh pulak membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup k0rang kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong k0rang dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 k0rang kelak.. =)

No comments:

Post a Comment