Sunday, November 10, 2013

Kenapa tak sama ?

" Ini lah aku apa adanya , yang ingin membuatmu bahagia..
maafkan bila ku tak sempurna , sesempurna cintaku padamu
inilah cintaku apa adanya , yang ingin selalu disampingmu.. "

Sedih bak hang bila dengar lagu ni time hati tengah paan . *sob sob sob*

Kadang , aku selalu sangat suka membandingkan bf aku dengan ex-ex aku . Kuang aja kan ? Manusia. Mana pernah nak merasa syukur . Macam tu jugak laa aku sebab aku ni manusia yang sempurna , ada hati ada perasaan . Sangat terasa bila diabaikan oleh org yang tersayang . Huh ! Malu jek , kalau org tuh abaikan kita pi la ngadu kat Allah .. apa laa . 


10 yang ke 7 tau .. bukan 1 bukan 2 dah masuk kali ke tujuh . Tak dak pun perubahan yang aku tengok dekat dia . Still sama je . Sebab tu aku senyap je arini , nak tengok dia ingat ke tak . Hampeh ! Tambah sakit hati aku tuh , pukul 5 ptg td aku dah dok call dia sbb nk kejut dia kot dia tak sedar nak pi keje . Sampai abis shift aku , tunggu seploh minit limablas minit helmet merah dia langsung tak nampak bayang . Aku yg kebetulan mmg sakit belakang je lately ni mintak tolong member aku cover shift dia kejap . Tak dak nak tunggu dia lagi . Balik troihh lagi bagus , boleh rehat .

Dalam dok aku temenung sakan tu , aku fikir apa yg aku tak puas hati sgt dgn mamat ni . Entah laa , aku syg kat dia . Tapi , tengok dia kadang mcm caring kadang mcm ignore aku . Tak tau dh nak habaq camne ..kalau nak bandingkan dgn , tengok ! banding lagi .. ye jujur aku suka bandingkan bf aku dgn ex aku dulu. Si bonceet dulu , anytime ada je masa utk aku . Yelaa , dia ni mana reti kerja . Yang si gemok ni aku faham laa dia kerja masa pun terkejar-kejar .. but , hari minggu tak kerja pun susah nak nampak muka . Aku ni pompuan , nak stay luar rumah sampai ke tengah malam semata nk teman dia tak elok lah kan ? tu aku terus blah je td .. kalau tunggu sampai dia dtg alamat sampai kul 9pm aku tak balik !

Aku diamkan je hal-hal kecik camni . Malas nak bersuara , kang kalau aku dh bersuara salah sorang mmg tak nak mengalah . Paan aku kuat , kalau aku dh mogok rajuk aku mmg at last dia je yg kena pujuk . Dah mcm ni , berendam airmata pun takde guna . Penat nk menangis weyyy , sikit sikit boleh laa . Buat ada-ada je.

" jalan kita masih panjang ... ku ingin kau selalu di sini .... " 


                                                                                                                                    -She-
                                                                                                                                 *happy 7 monthsary , Jad Danial.


No comments:

Post a Comment