Monday, October 7, 2013

Makan punya cerita

Assalamualaikum 
Hai , sejak-sejak rajin update belog ni kan .. asyik teringat je nak mengupdate. Kekeke.
Well , sekarang ni nak cerita pasal makan . Bukan nk cerita pasal makanan tau , tp cerita tentang time makan.
Okay , faham ke idak nihh? buat-buat faham jelaa.

Sabtu.
Semalam lah kan . Macam biasa , time lunch mesti tunggu abe kesayangan kita dtg. Nak makan sama-sama katanya.. nak dijadikan cerita , time tuh "ex" tak diktiraf aku ada kat situ sekali dgn hasnur . Ajak makan , tp Hasnur suh tunggu setengah jam sbb ada hal nk settle. Tengah tunggu tu abe kita balik kerja *halfday* , so si dia yg tu ajak abe kita g makan. Aku ni sedang kelaparan la kan , so join jelaa sekali. Makan dkt food court je pun. Lunch kitorang boleh dikira hi-tea sbb dh lewat petang , lauk pun banyak dh abis tibai apa yg ada. 
Yang tak selesanya kan , 
boleh pulak aku duduk bertentang dgn si "ex" aku nih. Huh! Jad sebelum tu jgn ckp laa , dh warning dgn jelingan maut dia. Haduhai , takdenya aku nk simpan perasan kat mamat camtu la . LOL! 
Makan kalau senyap mmg bosan. Hasnur boleh pulak bukak cerita tanya "ex" aku tu bila nak kahwin , asyik tukar pakai perempuan je. Weyh macha ! aku tunggul apa kat sini ? bengang oii bengang! aku ni rasa mcm pernah jd bekas dia tau!
Nasib Jad pandai cover line . Tau dia sound apa ?

"Kau ni nk berborak pasal cerita budak sekolah , cuba cerita mcm org dh bekerja"

Kahkahkah... ketawa dlm hati aku.
Antara aku , Jad n ex aku tuh dalam hati Tuhan je yang tahu !
Bertuah punya Hasnur , nasib la kau budak lagi.. mmg tak matang betul (-,-")

Ahad (hari ni).
Patutnya , ikut function hari ni aku keluar hang out ngan Yan n Azri..tp , disebabkan Jad ada masalah dia sendiri so aku batalkan je niat nk keluar. Kebetulan lepas je abe syg aku ni sampai kedai tak lama terpacak Azri masuk kedai.. tak lama lg tu henpon aku berbunyi , tertera nama Yan.
Cehh ! nak berlagak dgn kereta baru konon..dia punya malas nk berjalan suruh aku keluar jumpa dia! Layankan jelaa ~ amboii..sakan bershopping si merpati sejoli ni. Azri ajak aku ngan Jad makan , aku tolak cara baik cakap Jad tak nak.. Tapi at last pergi jugak lepas aku berkeras nak pergi! Hihi.
Cari tempat makan punya laa berpusing-pusing , makan masa kat jalan je, Huh! hujung2 makan kat Kota masai je . Plan nk ke nasi goreng seafood Stulang kena batal sebab aku dlm waktu bekerja. Hihi
Makan dekat Bacang ni kira okay la jugak , so far so good. 

Menu makanan aku nasi putih + tom yam + teh o ais laici.
Jad - Nasi goreng kampung + telur dadar + ABC.
Yan - Nasi + ikan pari sambal + coconut shake
Azri - Nasi goreng cili padi + sotong tepung + coconut shake..

agak-agak terliur tak ? Tom yam aku tu boleh tahan la rasa dia , mcm biasa je tak special mana.Special dia sebab penuh dgn seafood, pedas mmg WOW! ikan pari sambal dorang cakap sedap n pedas kaw kaw. Coconut shake jd favorite minuman (y).
Dah habis makan kan ? lets go balik kedai. Aku kerja woii , nak close sale .

Bye.

No comments:

Post a Comment