Monday, May 6, 2013

Function 5 May penuh sejarah ~


Hi ! Salam dan selamat pagi . Semalam hari bersejarah untuk semua rakyat Malaysia . 5 haribulan Mei 2013 bersamaan Ahad Pilihan Raya umum yg ke-13 telah berlalu . Mejoriti keputusan telah dimenangi oleh Barisan Nasional . Hidup BN ! Alhamdulilah , BN masih dapat mempertahankan kerusi . Tapi , lain pulak jadi kat aku . Orang sibuk mengundi aku sedap ber function lain . Mihmihmih . Sabtu malam tu Jad dh plan nak pegy kenduri nikah Faiz aka Loloq member dia nk kata member aku tu tak laa sebab kenal gitu je tapi aku rapat gila ngan adik dia , Fidaiy so kena laa pegy jugak . Keluar rumah punya laa awal pukul 8.30 camtu camni kul 11 lebih baru nk gerak ke Skudai . Homaigod ! Loloq punya nikah pukul 10 sampai dh terlepas dah , sampai² je semata utk makan . Pengantin nye dah balik Pasir gudang nk mengundi . Apekah ? k takpe laa janji dh datang .Yeay , nampak kat situ memasing sedang kebulur . Haha . 

Then , gerak balik Pasir gudang . Hantar Jad balik rumah dulu sebab nk tukar baju katanya . Eee , pegy mall pakai baju melayu salah erk ? Zzzz . Abis aku yg berkebaya bagai ni camne ? Haa lantak laa . Nak malu ape , ayu gituuu . Hikhik . Okay function ke Jusco semata-mata nk tengok movie je . Tapi , tengok movie macam haremmm . Argh ! membazri bayar mahal sampai RM16 tapi cerita macam TAIK ! Macam mana melayu buat cerita nak maju , tak habis² dengan cerita hantu tahyul dia je . Nasib laa dh takde citer nak tgOk kan . Before masuk cinema tuh , aku ngan Yan sempat la berjalan ke Hinode shop . Eh , ada birthday boy laa ~ Bagus laa , time keluar je mesti ada birthday someone . Well , aku beli something simple and look nice utk abang aku and for Jad . Function malam yg best tuh tak sabar woo ~

Dah dekat pukul 6 so then we all gerak balik Pg semula . Singgah McD jap melantak lagi . Satu hari asyik lapar je . Pelik uhh ! memasing macam tak makan seminggu . Lagi-lagi Yan laa . Abis semua burger Azri dia makan then order lagi satu burger ! Ya allah kawan aku ni berselera betul . Kat McD ni jangan cakap laa , makan berempat je tapi table kitorang paling riuh ! Bengang jangan cakap laa , madah asyik gelak tak berhenti sebab gelakkan benda bodoh je . Tapi serious have fun giler .


Ni burger keluaran aku ngan Jad . Kenapa burger ? tengok laa . Tangan dia je dh mcm roti burger , tangan aku yang kecik comel tuh macam petty . Kan kan kan ? hehe . Nampak tak perbezaan color kulit tuh ? Omaii putihnya aku..haha berlagak ! act , Jad yang makin gelap . Kesian dia , sejak kerja baru ni nampak ketara sangat kulit dia gelap . Dah nama pun kerja kan , cari duit yang halal takpe laa gelap sikit pun . Hitam kan manis ..Eh? Macam belum habis lagi nak menaip laa . Err berhenti amik nafas kejap laa . Haha .

Otw balik Pg , Jad duduk depan sebab nak belajar drive ngan Azri . Bukan dia tak rety drive ! tapi dia tak reti bawak MANUAL . Alhamdulilah , anak murid Azri ni terang hati orangnye . Lepas je hantar Yan balik abis satu Pasir gudang dia round nk try drive manual . Sempat singgah rumah Daus kejap , nak jakun . Azri ajar Daus tak pandai² . So dia nk berbangga la sbb dah ajar Jad sekejap je ! Hmm borak punya borak memasing plan nak berjalan la ape la . Pape hal aku nak balik dulu tukar bajuuuuu dah berlengas dengan baju kebaya sendat uhh . Hikhik . Dah bersiap tuh Jad fetch aku . Yeay heading to Pandan ! Okay , aku seorang je perempuan di situ . Jad drive , aku co-pilot tak rasmi kat sebelah dia . Azri , Daus ngan Amin bersenang lenang dibelakang . Kesian Jad drive asyik kena psycho ngan Azri je . Pasir gudang to Pandan akhirnya selamat sampai di pandu oleh Jad Danial . yeayy

Memasing dah puas shOpping kan ? mari la kita pulang ke pangkal jalan . Kali ni bagi Azri drive pulak , jalan dekat Pandan kan jammed so biarlah dia yang handle . Sampai je Pg lepak cc duluuuu. Jyeah lets do the party babe ! jeng jeng jeng . Semua pakat lambatkan masa Jad balik . Aku cover cc jap , Chong ngan Mal ajak Jad lepak sebelah . Azri , Amin ngan Daus pegy beli bOm untuk Jad . Yes yes yes , Jad gerak je balik Azri bagi setepek telur dekat kepala dia di susuli yang lain . Dah macam main paintball la pulak kan . Kesian Jad mandi tepung telur ngan sirap . Tapi ! kenapa aku mcm org accident kena langgar ni ? Ahh damn , aku yang kena sekali . Yelaa aku kan kecik ketot sume tinggi² mana sampai nak kenakan dia . Ini tidak adil ! Hmm , Jad drive balik bau telur . Kesian dia! hehe .

Dah reda game birthday boy memasing dapat kerja tak bergaji . Buat depan cc abis berkecah dengan tepung n sirap bagai . So , kemas cepat² balik pada asal . Fuhh clear ~ Sementara nk tunggu Chong end shift pukul 12 lepak la cc kejap main game . Party tepung kena buat awal , yelaa Jad kena keja kan so lepaskan dia balik awal . So fine , janji dah dapat setepek telur jadi laa . Hehe . Pukul 12 suku camtu Chong ajak aku balik . Yeay yeay , finally ! dapat jugak aku merasa naik RXZ dia baru beli tu . Acah acah rasa jadi chikaro jap malam td . Thank adik muchuk sbb care pasal kakak awk yg cOmel ni . Hehe . Ahh , penat menaip kali ni . Satu hari yang penuh have fun woo , ketawa tak berhenti dari pagi . Pehh mmg berat kepala pegy kerja .


Untung laa abg Arin aku dapat makan McD dari abg Eijan aku ye ? comel je abang aku 2 orang ni kan . Hehe .

Anyway , pada Faiz aka Loloq selamat pengantin "baru" semoga kekal hinggar akhir hayat bersama isteri . Congrat utk BN masih pertahankan negara Malaysia , pada birthday boy abg aku Arin hadiah menantimu ku tunggu kepulanganmu and last for Jad danial , Happy birthday rumah siput ! hehe . Next Fast n Furious kayy ! aumm . Hikhik . Bye .  



No comments:

Post a Comment