Wednesday, January 16, 2013

Sekarang aku sedar ..

Semalam petang dah 2 hari ni Yan tumpang lepak buat assignment dekat tempat aku . Disebabkan kerusi aku dah dimiliki oleh Azri dan sebelah dia Yan so aku blah pergi melepak kedai sebelah kejap . Aku mintak Azri jaga kejap , lagipun dah takde kerja aku nak buat so tinggal jelaa . Tengah dok lepak baru je lepas pesan ABC tetiba aku terperasan kelibat someone yang aku kenal sangat masuk kat kedai . MA ! apa lagi terus lari la aku masuk kedai semula , belum sempat nak masuk dia dah keluar balik .. dia cakap 

"haa , kang ni makan dia .. merayap pulak"

Cehh ! orang tunggu dia semalam lagi tak datang baru nk datang arini . Huh ! janji macam keling . Phuii . Okay laa , tak nak marah lebih² , tujuan dia datang ni pun sebab dia nak mengadu ngan aku pasal AF dia call dia arytu . So nak dijadikan cerita dia nak bagitau details laa apa sebab pompuan tu call dia . Rupanya AF warn jangan nak merepek paan segala dekat fb . Ngehehe , padan muka kau . Ada pompuan nak dekat kau tapi kau sibuk nak kat orang lain . Aku SENTAP bila dia cakap birthday dia nanti dia nak sangat mak n ayah dia datang melamar AF . WTF ! aku hanya mampu senyum dan ketawa je . Fine laa , memang tu cinta hati yang kau puja-puja kan aku hormat keputusan kau .

Sepanjang berbual tu sikit pun dia tak nak bukak SUNGLASSES yang dia pakai , aku tau dia dalam kesedihan . Sebab masa dia pusing hadap ke lain aku dpt tengok mata dia yang merah . Kenapa laa kau jadi macam ni sebab perempuan tu MA ? ramai lagi perempuan yang boleh kau pilih selain dia . Haishh .

Waktu kerja pun habis time tuh jugak , so sekali jalan dia hantar aku balik . Yan n Azri pun balik sekali .Otw balik tuh aku sempat usap bahu dia bagi semangat "sebagai lelaki kena kuat , jangan jadi terlalu lemah sebab perempuan" . Sampai depan rumah pun aku sempat lagi cakap " bunga bukan sekuntum , cari jelaa yang lain" . Aku tau susah dia nak cari lain at least aku dah bagi semangat kat dia .

Aiyarkk!! mak aku nampak dia yang hantar aku balik . Terus mak aku sound "hidup lagi hantu tu" . Pergh kejam ! Dia manusia laa , bukan hantu ! ishh..mak aku nih (-,-")

So , bermula semalam aku sedar kalau antara aku ngan MA tu lebih baik berkawan dari bercinta . Manisnya kenangan menjadi sahabat pada dia adalah sesuatu yang indah . Euww , asal ayat aku camtu ?? Please laa .


Omaii , annoying gila muka time school .. Whatever laa .Aku make sure after this kita berempat akan jadi kawan selamanya . Best friend forever ! 


No comments:

Post a Comment