Saturday, October 12, 2013

Unexpected

Hi. Assalamualaikum.
10 , 11 , 12 dah tiga hari , dua hari setengah berlalu .
Kan aku dah pernah cakap sebelum ni , kalau dh malas menguasai diri confirm lupa nk buat semua kerja .
Kalau dh keluar ayat macam ni,

"kejap lagi lah.."
"nanti dulu lah.."
"ahhh..esok kan ada masa"

alamatnya memang tak akan menjadi kerja kau ! ni pakkal je aku dh tak tau nak buat apa , nk tengok tv dh kena conquer dgn si tua bangka tu . 24/7 bertapa depan tv tu je.. inisiatif aku ? streaming tv online jelaa.. INTERNET DI HUJUNG JARI kan ! satu jam takde buat apa ni , menaip lah kejap. Sekarang waktu politik bersidang kat tv kan.. al-maklum laa. Hikhik. Buat faham jelaa {-,-"}

Bukan nak cerita pasal politik bukan nak cerita pasal televisyen.. nak cerita pasal tiga hari lepas. Alaa , pasal 6 monthsary (ingat dh bertahun , eh 1/2 tahun tuh!) aku dengan dia , kan 1 day before aku tacing dgn dia kan ? nak dijadi cerita time ptg tuh dia ada dtg , ingatkan dia kerja tengok gaya dia nampak sgt tak kerja . MC lagi . Cehh ! punya la sombong , datang2 letak helmet terus melulu masuk kedai kat belakang pastu keluar . Pandang muka aku mcm nak makan pulak tu , buat muka la konon. Hmphh , lama la jugak dia keluar.. dh tak dtg balik faham dh dia stay kedai sebelah. Ahh..lantak kau la!

Kali kedua masuk pergi belakang lg , lepas tu keluar baru duduk sebelah aku. AKU ? <-- buat busy mengira duit , bukan pretending mmg aku nak close sale time tuh . Tengah susun duit tu baru lah dia buat drama memujuk aku bagai. Nak cakap aku marah pulak , bila masa entah aku marah dia. Aku pulangkan paku buah keras dekat dia ; 

"dari orang tuh merajuk stay sebelah nak kemana?"


amik kau sebuku.. kihkih.. like as usual , nak gaduh pun tak kemana.. kejap je dah sejuk.. be matured la oi , umur dah tua takkan nk terus perangai cam bebudak kan :) . Disebabkan aku belum makan lg , so we all pergi candle light dinner , celebrate monthsarry sekali. Copss! time ni mmg react cm biasa je sbb tade siapa nk say or wishing something about this , sampai laa habis makan penat berborak semua baru.. baru aku ni haa , AKU yang cakap dekat dia that day is OUR DAY together for 6month! 

Huh , punya la penat aku tunggu dia cakap sampai ke malam hujung2 alasan dia baru nak buat surprise dekat aku later , tapi aku dh cakap dulu. Podachitt! entah ye entah tak (-,-") . Aku kan tak suka besarkan case , so layankan jelaa . Kali ni boleh layan lagi tengok bulan depan aku buat camne . Mmg aku senyap je , perhatikan dia ingat ke tak . Hmm..hmm..hmm.

Tadi , tengah lepak2 sebelum balik sempat berborak . Dalam berborak dia kata tak sangka dia dengan aku sama-sama sampai dh bulan 10 . Macam tak percaya je dari bulan 5 sampai sekarang ni boleh bertahan . Tu namanya we all "sehati" katanya laa kan . Well , aku sendiri pun rasa cm tak percaya . Hikhok . Relax oii , kang nanti ada orang muntah pelangi baca belog aku . Baru 6 bulan je , belum bertahun cik kak ~

Kira okay apa , selama ni aku couple mana pernah lama sampai 1/2 tahun . Paling lama pun 5bulan je ngan si Syam dulu . Jodoh tak kesampaian... kalau bertahun dulu tuh *cinta monyet* cinta budak zaman sekolah , bermesej bagai mintak couple lepas tu bersumpah janji setia bagai..tak pernah jumpa tak pernah apa hujung2 lenyap gitu je . Salah satu pembaziran dan buang masa tanpa sedar! Menyesal oii , tau dulu focus dekat belajar je . Benda dah lepas kan .

Apa pun , nak bercinta ke apa habiskan belajar tuh dulu . Jadikan pengalaman aku ni sebagai pengajaran ye adik-adik sayang yg masih kat bangku sekolah tu. 

No comments:

Post a Comment