Sunday, May 8, 2011

Saya Sayang Sangat Pada Kamu .. .. .. !!

Assalamualaikum . . . . .

Pertama-tamanya aku nak wish "Happy Mother's Day" dekat mak aku..Hari ni kan hari ibu..HEHE.
"Mak,Eyra sayang sangat² dekat mak"..Walau kata kata tu tak pernah pun kuar dari mulut aku ni.. Tapi,macam mana pun aku tetap sayang kat mak aku.Maybe sebab keegoan aku yang tersangat tinggi.Lagipun aku ngan mak aku ta berapa baik hubungannya..Aku lebih rapat nan ayah aku berbanding dengan mak.

Aku nak mintak maaf pada mak aku sebab aku dah buat banyak salah dengan mak aku selama ni..
Aku dah banyak sakiti hati dia..suka marah² deangan dia..ta ikut cakap dia..selalu menipu dia..Aku bukan sesuka nak buad macam tu..Ada sebab kenapa,biasalah DARAH MUDA..mudah sangat nak melenting ! Kadang tu dah lepas gaduh ngan mak aku.aku yang menangis ! Sebab aku ta sampai aty sebenarnya nak melawan cakap mak aku tu..Abis,benda da jadi nak buad macam mana kan??


"KATA-KATA IBU UMPAMA DOA"
"RESTU IBU RESTU TUHAN JUGA"


Kekadang aku terpikir,memang betul dengan kebenaran kata-kata tu.Kalau apa yang mak kita cakap,mesti akan terjadi sekejap lagi,tak p0n es0k,lusa atau seterusnya..Paling aku takut bila time gaduh ngan mak aku,akan ada kuar kata-kata tak el0k dari mak aku.Aku takut tu !! Takut akan terjadi pada aku satu ary nanti.."Mak,maafkanlah anak mak ni..bukan Eyra saja nak kurang ajar dengan mak.."

Part restu tu pulak..p0n ada benarnya..Mak aku selalu cerita tentang kehidupan kakak² aku yang da berkeluarga.Bukan benda yang senang bila kita dah ada tanggungjawab yang besar.Bukan pulak aku nak bukak keaiban keluarga sendiri,hanya berk0ngsi cerita yang benar.Mak aku selalu pesan,nak kahwin nanti biarlah cari 0rang yang betul-betul b0leh jaga kita..Sayangkan diri kita dan mak bapak kita.
Macam dua 0rang akak aku,bukan nak kata kehidupan rumahtangga d0rg ta sempurna,cuma agak bermasalah sikit pasal perhubungan.Ta payah la cerita sgt.Yang aku nak cerita 
B I L A . . . 

Bila mana aku kenalkan n bawak balik diri DEA pada mak ayah aku..
Aku cuma mention dea sebagai kawan je masa tu. Tapi kalau 0rang-orang tua mestilah faham akan maksudnya.Pada pandangan aku,mak aku ta berapa berkenan dengan DEA.Mak aku cakap DEA bukan 0rang yang sesuai utk aku. Mak aku cakap lagi,memang la DEA ada rupa..Tapi setakat ada rupa.takde pelajaran,takde keje bagus,takde agama baik ta payah..Menyusahkan diri je nanti.."kaw nak jadi macam akak-akak kaw tu ke??"Itu la ayat mak aku selalu. Dalam hati aku rasa nak menangis je,tapi aku ta ckp apa-apa p0n just diam ! Sejak daripada tu aku mula menilai kebenaran kata-kata mak aku..

Sejak dari tu gak la aku mula nampak kekurangan yang ada pada diri DEA.Makk...TERIMA KASIH..sebab dah sedarkan anak mak yang bermimpi ni !! Aku p0n dah mula jauh dari kehidupan DEA sekarang ni, Biarlah masa yang menentukan..Aku nak menikmati dulu kehidupan remaja aku tanpa ada masalah..Soal j0d0h tu pada aku biarlah parent aku yang tentukan. Baik buruknya akan aku terima.Kata 0rang,

Jodoh Pertemuan,Ajal Maut di tangan TUHAN..




Terima Kasih,Mak...!! I luv u so mUch..mUch..mUch..!! <3 <3 <3


No comments:

Post a Comment