Sunday, May 22, 2011

Already Oke ! ;)

Kalau semalam aku d0k merungut asek pening n selesema ,
balik keje je semalam aku rasa segar..
Dan ary ni dengan begitu semangat m0nyet nya aku ter 'Over acting lak..
Pasal pe p0n aku tak tawu . Yang pasti , kat rumah semalam aku d0k berb0rak dengan buah aty aku ..
Asek bergelak ketawa je time tuh ! Memacam cecita aku n dea d0k bualkan .
Tu yang terasa segar semacam .. Ta makan Panadol p0n . Ngehehe .
Aku kan takowt bapak nan Panadol tu, macam maty je makan bendalah tu .

Aku rasa la kan , Ketawa tu salah satu therapy @ ubat mujarab
Hehehe .. Berkemungkinan aku stress n penat , tu yang naik at kepala . Pastu mer0yan s0rg .. HAHA .
0ke , entry aku nak share pasal KETAWA ni la .

1.Tahukah anda ketawa 100 kali bersamaan 15 minit senam berbasikal , ketawa dapat meningkatkan kadar jantung dan menggunakan banyak otot di muka , perut dan diafragma..

2.Selain memulih mood kita,ketawa boleh megurangkan stress , melawan jangkitan dan mengurangkan kesakitan. ( Betul tak ? Hehehe )

3.Peringkat dua hormon-hormon tekanan, kortisol dan epinefrina yang mana menindas sistem imun badan, sebenarnya akan  dijatuhkan selepas satu dos ketawa.

4.Ketawa menyebabkan perubahan positif dalam kimia otak dengan melepaskan endorphins , dan ia membawa lebih oksigen ke dalam badan dengan penarikan nafas lebih dalam.

5.Ketawa mengeluarkan kemarahan , ketakutan , kesalahan , kebimbangan dan ketegangan.

6. Ketawa menggalakkan tumpuan pada sikap yang baik daripada sikap yang buruk.

7.antibodi yang paling kuat di badan kite dijumpai di badan apabila kita ketawa sepanjang masa .
Oleh itu , Ketawa² lah selalu dan JANGAN BERHENTI!!..hahaha..gurau2 je

Kucing p0n reti ketawa taw .. :D


No comments:

Post a Comment